15 gadīgs franču skolnieks veic atklājumu astronomijā

Zinātne | 2013. gada 6. janvārī plkst. 13:34

Piecpadsmit gadus vecais Strasbūras skolnieks Neils Ibata ir kļuvis par zinātniska darba līdzautoru, kas šonedēļ publicēts prestižajā britu žurnālā „Nature”. Neils stažējās Strasbūras observatorijā, kurā strādā viņa tēvs Rodrigo Ibata, ziņo „rfi.fr”.

Rodrigo dēls pirmais atklāja pudurgalaktiku struktūru, kuras griežas ap Andromedas zvaigznāja galaktiku. Par to ziņu „France Press”, atsaucoties uz Nacionālo zinātnisko pētījumu centru CNRS. Pateicoties šim atklājumam, Neila Ibata vārds publicēts līdzās citiek Eiropas, ASV un Kanādas zinātniekiem, kuri strādāja pie šī pētījuma.

Par to, ka ap lielajām galaktikām, piemēram, Andromēdu vai Piena ceļu, pastāv neskaitāmas galaktikas, zinātnieki zināja jau sen. Taču līdz šim tika pieņemts, ka šī galaktikas ir neatkarīgas viena no otras. Konkrētais pētījums parādīja, ka patiesībā ap Andromedas galaktiku ir gigantiska plakana struktūra, kas griežas ap savu asi. Tās garums pārsniedz vienu miljonu gaismas gadu. Pavisam struktūrā ietilpst 27 pundurgalaktikas, no tām piecpadsmit veido gigantisko plakni.

Šis atklājums atstrofiziķiem rada jaunas pētījumu iespējas un, iespējams, liks pārskatīt galaktiku veidošanās teorijas.

Foto: theage.com.au, lalsace.fr