Zinātnieki: Indieši pirms 4000 gadu ieceļoja Austrālijā

Zinātne | 2013. gada 15. janvārī plkst. 19:44

Indijas subkontinenta iedzīvotāji pirms 4000 gadu ieceļoja Austrālijā, kas līdz šim tika uzskatīts par pilnīgi izolētu no citu tautu pārstāvjiem līdz pat eiropiešu iebraukšanai 18.gadsimtā, ziņo LETA-AFP.

Tomēr Maksa Planka institūta pētnieki atklājuši "pierādījumus par nopietnu Indijas iedzīvotāju un aborigēnu gēnu sajaukšanos pirms aptuveni 4000 gadu. Viņi analizēja ģenētiskās mutācijas Austrālijas aborigēnu, jaungvinejiešu, Dienvidaustrumāzijas iedzīvotāju un indiešu genomā.

"Cilvēki no Indijas subkontinenta tika migrējuši uz Austrāliju vēl ilgi pirms eiropiešu apmešanās Austrālijā. Tur tie sajaucās ar Austrālijas aborigēniem," secināja zinātnieki. Saskaņā ar viņu aplēsēm tas notika pirms 4230 gadiem.

"Interesanti, ka arī arheoloģiskie izrakumi Austrālijā šajā laikā parāda daudzas izmaiņas - pēkšņas izmaiņas augu patērēšanā pārtikā un jauni akmens darbarīki, kā arī pirmās dingo fosilijas. Tā kā esam atklājuši indiešu gēnu ieplūšanu Austrālijā, domājams, ka šīs pārmaiņas bija saistītas ar migrāciju," pavēstīja pētniece Irīna Pugača.

Zinātnieki arī noskaidroja, ka Austrālijas, Jaungvinejas un Filipīnu iedzīvotājiem ir kopīgas saknes. Viņu senči uzsāka migrāciju no Āfrikas pirms vairāk nekā 40 000 gadu, taču, saskaņā ar pētnieku aplēsēm sadalījušies grupās pirms 36 000 gadu.

Jāpiebilst, ka Austrālijā atrodamas senākās arheoloģiskās liecības par cilvēku dzīvi ārpus Āfrikas.

Foto: wday.ru, lonelyplanet.com